تحولات پر آشوب چند روز گذشته در کشور ترکیه و حتی بیانیه رسمی وزارت امور خارجه ایران در خصوص هشدار به شهروندان ایرانی در این کشور هم باعث نشده است سفرهای تفریحی به این کشور همسایه محدود شود.
کد خبر: ۹۸۱۱۰۳
تور خطرناک "تورهای ترکیه" برای ایرانیان/ این هشدار را جدی بگیرید: ایرانیان سیبل تروریست ها هستند

به گزارش جام جم آنلاین ترور سفیر روسیه در کشور ترکیه و تحولات بعدی آن هم مسافران ایرانی را در سفر به ترکیه مردد نکرده است هر چند قیمت بلیط این کشور به گفته یکی از آژانس های معتبر ایرانی تنها در دو روز 200 هزار تومان کم شده است اما تعطیلات کریسمس در این کشور شاید جبرانی باشد بر نا آرامی های اخیر ترکیه برای رونق تورهای این کشور.

یکی از آژانس های معتبر ترکیه به جام جم آنلاین می گوید:« کمترین رقم تورهای ترکیه در این چند روز اخیر برای 6 روز از 600 هزار تومان شروع می شود و درخواست بالای متقاضیان سفر به این کشور در این چند روز باعث شده روز به روز با شیب ملایمی همراه باشد»

دیروز وزارت امور خارجه بیانیه ای صادر کرد که در آن «توصیه اکید» شده است هموطنان از مسافرت های غیر ضروری به ترکیه اجتناب کنند.

بیانیه ای که از این جهت بی سابقه به نظر می رسد که در آن قید شده است «تا اطلاع ثانوی» ازسفر به ترکیه پرهیز کنند، اتفاقی که حتی در جریان کودتای اخیر این کشور هم سابقه نداشته است. (اینجا) از طرف دیگر تعطیلی سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای آنکارا، استانبول، ارزروم و ترابوزان به مدت یک روز دیگر تمدید شد. اما با همه این شرایط تورهای سفر به ترکیه در حال ادامه فعالیت هستند و نه تنها این هشدارها تاثیری نداشته است که به دلیل تقاضای زیاد سفر قیمت تورهای این کشور هم با شیب ملایمی رو به افزایش است.

یکی از آژانس های سفری به جام جم آنلاین می گوید: «ما به تمام مسافران ترکیه این هشدارها را گوشزد می کنیم ولی چندان تاثیری در تصمیم به سفر آنها ندارد و وقتی اصرار آنها وجود دارد ما خدمات معمولی خود را به آنها ارائه می دهیم».

به گفته این مسئول آژانس، قیمت ها در این روزها به صورت روزانه مشخص می شود و تابع های بسیاری برای تعیین قیمت وجود دارد ولی فارغ از قیمت بلیط که کاهش داشته است قیمت تورها در این ایام و نزدیکی به روزهای کریسمس تاثیری نداشته است.

با این اوصاف به نظر می رسد ترکیه همچنان اولین مقصد گردشگری خارجی ایرانی ها باشد و ناامنی های اخیر این کشور به خصوص برای اتباع ایرانی چندان تاثیری در سفر آنها به ترکیه ندارد.

ناگفته پیداست که بعد از تجمعات ضد ایرانی در مقابل کنسولگری های ایران در ترکیه ، ایرانیان در این کشور که مامن داعش و هوادران آن به شمار می رود و هر از چندی شاهد اقدامات تروریستی در ترکیه هستیم، سیبل هایی جدی برای اقدامات تروریست ها به شمار می روند و جا دارد هشدار وزارت خارجه در این رابطه جدی گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها